Friday, October 07, 2011

Benarkah dia dicipta untukmu..??

Assalamualaikum sume.. 

Alhamdulillah, sy ade prkongsian bru untuk antum hari ni.. Belek2 buku lame, ade stu nota terselit..
Ha, nilah tajuk nota tu.. Meh, nk kongsi dgn antum sume.. Tp rsenye sesuai utk muslimah jelah kot..
Kesian ikhwan2.. Xpe2, nnt sy cri bahan utk ikhwan plak ea..
Ni khas buat akhawat. Tapi xsalah klu ikhwan nk bace, ni kan cabang ilmu.
Insha Allah, buat renungan bersama.. =)

Ayuh antum, jom kite nilai. Kekasih antum (suami atau bakal suami) antum benar-benar cintakan antum dn sanggup sehidup semati dengan antum ataupon tidak..


1) DIA sentiasa ingin menghiburkan hati antum shingga sanggup ubah personalitinya drpd pendiam kepada seorg yang peramah untuk antum.

2) DIA banyak menasihati antum atas dasar sayang lebih2 lagi soal agama. Maklumla, nk istri solehah.

3) DIA akan brusaha mngongkong kebebasan antum kerana cemburunya yang sangat tinggi.

4) DIA sangat-sangat takut kehilangan antum. Dan dia sering berdoa kpd Allah ttg itu.

5) DIA selalu mengawasi gerak geri antum kerana hatinya curiga. (takut antum gi kat org len la tu kn.. ) hehe

6) DIA cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tak tumpukan spenuh perhatian kpdnye. (cubelah jd pendengar yang bijak dn setia.)

7) DIA tak akn mlayan wanita lain yang xde sebarang urusan dgnnya. (nak jage hati antum la sebenarnye..)

8) DIA mmbanggakan antum dihadapan rakan-rakannya, mahupun ahli keluarganya. (ni sunnah Nabi tau. Kebaikan mesti disebut2 dn kejahatan disorokkan.)

9) Sekiranya ditinggalkan kekasihnya, DIA akan serik utk bcinta lagi dan sntiasa mgharapkan antum kembali pdnya, DIA tidak terus cari pengganti antu,. (ni mmg sy tabik spring la..)

10) Of course la, DIA takkan curang kpd kekasihnya. (isterinye, atau bakal isterinye...)

Hehe, bkn la brmaksud sume ni benar. Sekadar ciri-ciri pd kbanyakan Kaum Adam je ni.
Untuk akhawat skalian. Bace tau, hayati betul2..

" Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air matanya hanya untuk seorang wanita yang dikasihinya."

Dan..

" Seorang lelaki yang baik, xkn sentuh seinci pon tubuh kekasihnya tanpa sebarang ikatan yang sah.."

As Salam..

3 comments:

atiqahkamarul said...

bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mataanya utk seoarang wanita yg dikasihinya. tetapi bkn kah air mata itu begitu mulia dan hanya layak menitiskannya kerana cinta Ilahi? ini hanya pandangan saya :) syukran kerana berkongsi

nur_alhadi said...

betul kata atiqah tu.. tp harus diingat, bcinta itu xsalah..
Dengan cinta, kite knal pencipta cinta itu.
Hati manusia lemah, mudah menangis..
Cume perbandingan shj.. :)

atiqahkamarul said...

owh..betul jgk! syukran jazilan ukhti :)