Sunday, January 08, 2012

IMPORTANT. Baca, baca..!!

Assalamualaikum sume..

Ok, setelah sekian lame sy xupdate blog.. Hari ni ade satu kesah yg sy nak citer berkenaan dgn aurat. Haha, masih aurat. Jangan bosan yeh, ni syariat Allah. Kali ni sy nak bg sket info pasal soklan org yg xmenutup aurat dan jugak jawapan bg org yg menutup aurat. Insha Allah, bolehla menguatkan iman masing2 dalam mgharungi pelbagai cabaran dn dugaan untuk menutup aurat. 

Soklan yang paling popular :
Korang-korang yang menutup aurat ni, mmg konfem masuk syurga ke ha..??
Jawapan untuk soklan nih :
Yang pastinya kalo xtutup aurat, memang konfem-konfem dah masuk neraka..!

Soklan yang kedua plak :
Pakai tudung labuh, macamlah baik sgt. Mengumpat jugak sane-sini. Bajet je.
Jawapan utk soklan nih :
Dulu, bile Iblis xnak ikut perintah Allah untuk sujud kepada Adam, iblis pon menyalahkan perintah Allah tu. Iblis cakap "Apahal plak aku kene sujud kt Adam, aku lagi mulia dr die". Ha, cmtulah jugak dgn tudung. Perangai org yang silap, bukannya tudung tu yang salah.

Soklan yang seterusnya :
Eleh, macamlah ko tu bagus sangat nak tegur aku sekarang. Dulu, ko tu jahat nak mampus.
Jawapan yg terbaaeekk utk soklan ni :
Nabi cakap dakwah ni satu tuntutan kpd setiap Muslim. Selagi kite Islam, dakwah tu wajib walaupon kite sendiri silap dn xbrape nak betul. Sekurang-kurangnye skrg sy dh insaf.


Statement xleh blah, haha :
Walaupon aku seksi, tapi hati aku baik la. Ko mane tahu.
Jawapan yang elok utk bnde nih :
Ooo, terjamin ke dgn hati yang baik tu boleh bawak awk masuk syurga tanpa perlu ikut perintah Allah utk tutup aurat? Amek kau.. Haha

Next statement :
Nak pakai baju jarang ke ketat ke, kau kesah ape..? Ni hak aku la, kalo xsuke janganla tengok.
Ha, jawab cmni plak :
Awak yakin ke kami semua ni mampu tahan mate kami dr tengok. Kadang-kadang, lelaki amik gambar awak, pastu sebarkan kt facebook. Bia jd pedoman kt org len. Haha.

Kemudian, diorang tu ade jgak ckp cmni :
Aku rase ape yang aku pakai ni xseksi. Terpulanglah kt korang nak cakap ape pon.
Aduh, berat. Ni jawapannye :
Oo, xseksi ke. Ntahla, tapi seksi tu bukanla larangan utama dr Allah. Allah kate, tayang rambut sehelai pon dh berdosa. Apatah lagi tayang badan awk tu ke hulu, ke hilir.

Ade lagi bantahan dorg, cmni plak :
Kami xbertudung, tapi kami still solat dn pose penuh. Pahala la tuh.
Kite bantah la jugak, cakap cmni :
Eh, Tuhan terima ke ibadah awk tu. Konfem ea boleh masuk syurga dgn solat dn pose tu je?

Pastu, kalo dorg cakap cmni :
Suka hati kami la nak pakai cmne. Kami bukannye susahkan orang lain pon kan.
Jawab cmni tau :
Awak sbenarnye dh mnyusahkan suami, bapa, abang dn ibu, adik, dn sume org len yang dh pandang aurat awk tu. Mereka tu maybe akan masuk neraka dsebabkan awk tau.



Ni yang seterusnye plak :
Apa yang kami nak pakai, ni antara kami dengan Allah. Ko xyahla nak mnyibuk.
Wah, banyak cantik. Jawab cmni :
Awak berani cakap cmni kt dunia je. Nanti jawablah cmni depan Allah. Jawab kt padang Mahsyar nnt.

Haha, ade lg yg dorg akan cakap. Cmni :
Kami pakai seksi cmni bukan kami yang nak. Pengarah filem yang suruh, nk wat filem menarik.
Aik, boleh plak nk salahkn org lain. Jawab cmni :
Wah, arahan pengarah boleh plak awak ikut tanpa segan silu. Arahan Allah cmne plak?

Ni pon ade jgak yang akan ckp :
Bukan kami xmahu menutup aurat, tapi belum sampai seru lagi agaknye.
Aduhai, ni simple je. Jawab cmni :
Mmg sure ke seru tu smpai sebelum awak mati. Awak xnk usaha dulu ke cari Hidayah Allah?

Lagi, lagi, cmni plak :
Ei, xnklah berubah secara drastik. Slow-slow la sket.
Huh, jawab cmni :
Haah, nnt cakap dekat Malaikat Izrail. "Kejap2, jangan cabut nyawa aku lagi. Aku nak pakai tudung dlu".. Huhu..

Akhir kata. Di mna kite boleh dapatkan mutiara? Jawapannya, mutiara ade jauh dalam dasar lautan. Tertutup dengan lautan yang dalam dn terlindung dalam kulit kerang yang kuat. Di mana plak kite boleh dapatkan permata? Permata ada di lapisan bumi yang paling dalam, tertudung dan dilindungi dengan baik. Di mana kite boleh dapatkan emas yang mahal? Terperosok di lapisan bumi, tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu.

Tubuh kite lebih berharga drpd mutiara, emas dn permata. Jadi, jagalah diri kite dengan sbaiknya. Tutuplah aurat dengan sempurna. Kerana Dirimu Sangat Berharga..!

As Salam

1 comment:

sea_lavender said...

perkongsian yg mnarik..
jawapan yg terbaik dalam m'negakkn yg benar =)